Direktlänk till inlägg 22 maj 2009

vackraste flickan

Av Gabriell - 22 maj 2009 13:15

Detta är vår vackra flicka med dom snälla ögonen..

Det finns inget elakt alls i den här hästen,hon är helt genomsnäll!

Hon ställer upp på allt utan en massa hyss,varken nafsar ,sparkas eller har andra saker för sig.

Jag tror aldrig jag träffat en lugnare och snällare häst faktiskt,hon är godmodig och lullar på vid sin höbal.

Tyvär går det inte att rida henne pga av de pålagringar hon har och tyvär kommer hon förmodligen hamna tillbaka hos de nötter som sålde henne.

Det är min övertygelse att de visst om dessa skador när de sålde henne och jag är rädd att de kommer försöka sälja henne igen när/om de får tillbaka henne.

Jag blir så arg på människor som bara ser dollartecken framför ögonen,de bryr sig inte det minsta om att det är en levande varelse som oxå kan känna!

Helst skulle jag vilja ha henne kvar här hos oss och låta henne vandra runt här i sin hage för då vet jag att hon har det bra,den dag hon lider av sina skador skulle hon få galoppera vidare....

Så länge hennes knän inte belastas verkar det gå bra och hon verkar må alldeles utmärkt och det är även vad veterinären sagt vid sina undersökningar.

Min fina flicka som jag kommit att älska så mycket...jag blir så ledsen när jag tänker på hur allt kan sluta.

Jävla människor det finns!!!

 
 
Ingen bild

hej

22 maj 2009 22:23

Hej..jag läste ditt inlägg ang hästen. Tycker verkligen synd om den ifall hon måste tillbaka till den förra ägaren. Som en sann djurvän som jag,undrar jag ifall hon blev och kommer kanske bli illa behandlad av dessa "nötter"? Hoppas att ni få ha kvar henne.

 
Ingen bild

Gabriell

22 maj 2009 22:36

Jag har ingen aning egentligen om hur de behandlade henne där hon bodde tidigare,jag hoppas och önskar att hon hade det bra och jag önskar oxå att hon blir kvar här hos oss när stämningen och allt är klart..
tiden får utvisa

 
Ingen bild

hej

23 maj 2009 17:17

Hej igen..Jag hoppas allt går bra för er och att hästen kan lunka på i lugnan ro hos er framöver. Önskar er lycka till =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gabriell - 3 februari 2010 08:56


     Tills jag blir frisk och till en massa andra roligheter! Är trött på att hosta nu,urk.Annars så planerar Anna och jag lite roligheter,bla en kurs som vi pratat om ett tag.Ska bli attans så skoj att göra något vettigt på fritiden =) Nu sk...

Av Gabriell - 2 februari 2010 12:25

Fortfarande sjuk men en massa att göra =( Håller för fullt på att jaga runt på två år gamla kvitton från agria eftersom det nu äntligen händer något i hästproblemet vi har. Tid för rättegång är spikad så jag måste in med alla kvitton på kostnader...

Av Gabriell - 1 februari 2010 22:53

Hmm nåt hände helt plötsligt.... En trevlig kväll slutade nyss med att allt inte känns så bra,vet inte vad det beror på men känner igen känslorna...fy jag gillar absolut inte bakslag! Kanske får skylla mej själv med det tempo jag haft ett tag,mås...

Av Gabriell - 1 februari 2010 15:05

Att vara sjuk innebär att vara uttråkad vilket resulterar i tidningsläsande och bloggande. Just sjuk kan människan vara på flera sätt! Läste just aftonbladet om att unga flickor säljer sig på nätet,vi pratat barn nu som är 11 år!! Vad har vuxna m...

Av Gabriell - 1 februari 2010 12:05

Ja att vägra bli sjuk fungerade ju alldeles strålande,eller inte! Ligger i sängen och tycker extremt synd om mej själv just nu med snuva hosta och huvuvdvärk.Det sjukaste av allt är att jag har dåligt samvete över att jag inte kan jobba idag,hur knäp...

Ovido - Quiz & Flashcards