Alla inlägg under januari 2010

Av Gabriell - 31 januari 2010 12:44

Japp idag ska jag extraknäcka som färdstjänst åt min handikappade Man som inte kan köra bil.

Blir ett jäkla rännande några timmar,sen åker vi till svärfar som fyller år idag,hipp hipp hurra för honom!

Min förkylning ville iaf inte lyssna på mej för den biter sig envist kvar! morr har inte tid med detta har jag sagt.

Skulle haft Anna här idag och fotat hästarna men med tanke på -17 och en förkylning så har jag skjutit på detta till nästa helg.

Har inte så mycket att skriva om för tillfället så jag återkommer..

Av Gabriell - 30 januari 2010 14:10

Blää vaknade imorse med halsont,snuva och huvudvärk yiipiiee   

Har varken tid eller lust att vara sjuk så tänker inte fortsätta med detta,så det så!

Annars hämtade jag roboten igår,han var varken omprogramerad,glad eller smärtfri snarare tvärtom men det lägger sig nog om några dagar får vi hoppas.

Just nu är han ganska handikappad då han knappt kan röra höger arm.

Tyvär blir det inget besök hos min Fanny Bunny ikväll heller tyvär,vi får ta det längre fram då alla är fit for fight igen .

Nej nu ska jag klä på mej och trotsa kylan,måste handla lite om vi ska få nån middag idag vilket känns som ett måste.

hmm kanske dags att fundera på VAD man ska laga innan jag åker.....

Av Gabriell - 29 januari 2010 11:26

  


Snart ska jag iväg till sundsvall,klart man trotsar kylan när man ska hämta hem sin nya Man;)

Eller nya och nya,snarare nyrenoverade =)

Jag lämnade in honom på verkstaden i onsdags för att de skulle byta ut lite utslitna delar och bäst av allt är att det gick på garantin!

Så om ett par timmar hämtar jag hem honom och numer är han till viss del en robot,nice !

Hmm undra om dom satte in ett chip märkt "hushållsysslor"oxå,hade det som önskemål.

Håll nu tummarna för om jag har tur kommer jag hem med en tåligare,gladare ,smärtfri Man som älskar att städa =)



Av Gabriell - 29 januari 2010 08:41

  



Idag ska jag berätta om en av de finaste människor jag vet,min Vän Fanny!


Är så glad att jag har dej vännen,du finns alltid där när jag behöver någon,du ställer alltid upp utan att tveka.

Du fanns där när allt var nattsvart och du vek aldrig från min sida som en del andra gjorde.

Du bryr dej alltid om hur andra har det vilket är en superfin egenskap,ibland så mycket att du glömmer bort dej själv.

Jag är helt övertygad om att jag inte klarat av allt som varit om inte du hjälpt mej igenom.

Ofta får jag dåligt samvete att jag inte finns där lika mycket för dej trots att jag vill.

Allt är så lätt med dej,oftast vet du saker utan att jag behöver berätta vilket kan vara skönt ibland.

Det ingen annan lyckas övertyga mej om klarar alltid du.

Du får mej alltid på bra humör och du får mej att skratta =)

Är nog som du sa en gång,vi behöver inte alltid prata om allt utan vi vet saker ändå.

Skulle kunna sitta här och skriva hur mycket som helst om alla dina fantastiska egenskaper men bläcket i datorn kommer ta slut =P

Så för att avsluta detta vill jag bara säga:

Fanny! Jag tycker så oerhört mycket om dej och jag vill aldrig förlora dej i mitt liv,är glad att jag lärde känna dej!



Av Gabriell - 28 januari 2010 14:50

En fantastisk intressant dag innehållande städning,skottning ,handling,räkningsbetalning och matlagning!

Allt hemma har blivit åsidosatt ett tag pga alldeles för mycket jobb och även en del volontärarbete så nu finns det en massa att göra.

Skulle egentligen behövt bara vara några dagar men det får vänta!

Imorgon ska jag ev till sundsvall och hämta min nya man som är halvt robot,det ni ;)

Senare ikväll blir det mys med Nathalie och tittande på Charmed,fick hem box 3 och 4 igår så helgen är räddad!

Är så himla jätteskönt att vara ledig några dagar faktiskt,helst skulle jag bara vilja åka iväg till stugan och stänga in mej,får se om jag kanske gör det nästa helg.

Är bjuden till världens bästa Fanny i helgen men vi får se imorgon om min robot klarar av det eller inte,hoppas!!

Nej åter till städningen ett tag nu..




Av Gabriell - 27 januari 2010 18:19

Nu är det nog,jag har hamnat vid en punkt där jag måste göra ett val.Jag kan inte "rädda"hela världen.Hur mycket jag än önskar att jag kunde hjälpa alla de som behöver så har jag faktiskt egna begränsningar.Jag orkar inte hur mycket som helst hur gärna jag än vill och just nu är jag vid en korsning där jag måste välja hur mycket och vad jag ska engagera mej i.Jag kommer aldrig sluta bry mej,jag kommer aldrig sluta försöka hjälpa,jag kommer aldrig sluta ställa upp men jag kommer inte längre göra det i den utsträckning jag gör nu och har gjort under en lång tid.Jag måste ha energi över till mej själv oxå och just nu börjar den tryta tyvär..

Jag ger av mej själv hela tiden på mitt jobb och en lång tid nu har samma även gällt på min fritid.Någonstans måste jag hitta en källa att ösa ur annars kommer jag bli tom.

Jag vill så mycket och har tyvär svårt att se mina begränsningar vilket leder till att jag blir urlakad på energi,utan den energin kan jag varken hjälpa mej själv eller någon annan.

Jag hoppas innerligt att alla runt mej kommer förstå då jag from nu kommer säga nej ibland,jag vill fortfarande men jag måste fylla på nu.

Tro aldrig att jag slutat bry mej för att jag säger nej för så är inte fallet,jag finns kvar och jag kommer ställa upp fortsättningsvis oxå men inte i samma utsträckning som jag gjort fram till nu.

Just nu är jag bara så enormt trött och slutkörd.


Av Gabriell - 26 januari 2010 22:38

Hemma igen efter en kväll på jobbet,fick en hel del gjort av den hög av uppgifter jag har.

Imorgon börjar jag 9 för den sedvanliga hönsgårdsträffen,suck...efter den utredningsmöte och efter det två andra möten både 14.30 och 15.30..en väldigt mötesfull dag.

Hatar då jag har tusen saker inplanerade!

Sen är jag iaf ledig tors-sönd om det inte blir ett kortare mötesinhopp i helgen oxå,detta får jag veta på torsdag.

Har sjukt mycket jobb att göra just nu och det känns som om jag skulle behöva fler timmar på dygnet och fler dagar i veckan...samtidigt så gör jag det jag älskar så mycket =)

Tyvär har jag lite svårt att säga nej och delegera vidare men är sån jag är..


Ser fram emot kvällen imorgon då jag får besök av Anna så vi kan fortsätta vår väg mot guldmynten.

Föresten Anna...jag har en suprise till dej ;)


Nej nu ska jag krypa ner i sängen och fortsätta läsa Kleopatra och mysa lite med min trollunge.

Natti natti vänner =)


Ångrade mej!

Med tanke på mitt inlägg och dumskallen tidigare idag så bara måste jag lägga in ett fint citat som jag nyss fick sänt till mej från ovan =P


"Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor.Snarare har de grått ludd som flugit in i huvudet på dom av misstag"

Haha så klockrent! Med de kloka orden önskar jag er en god natt!

Av Gabriell - 26 januari 2010 13:56

Grubblar lite....

Jag måste ha mött den person som har rekordet i dumhet!

Att människor inte alltid är lika intelligenta eller har samma sociala kompetens är helt naturligt,men när samma människa gång på gång gör bort sig och ställer till en massa oreda då vet jag inte riktigt vad jag ska kalla det. Man brukar lära av sina misstag men detta verkar tydligen inte gälla alla.

Sedan att människan först står för att denne gjort fel och ber folk om ursäkt till höger och vänster för att i nästa sekund återigen fortsätta på samma vansinniga väg är för mej obegripligt!

Är en fruktansvärd tur att jag klarar att hålla mej lugn i de flesta situationer,is i magen är bra att ha.

Det finns gränser för vad jag accepterar att en galen människa utsätter mej eller snarare min familj för och den gränsen är väldigt nära nu,rent förtal är olagligt och jag hoppas vederbörande blir upplyst om det innan denne tagit ett steg till!




"Vilken intelligent dumskalle som helst kan göra saker större, mer komplexa, och mer våldsamma. Det kräver en dos genialitet, och en hel del mod, att göra det motsatta" - Albert Einstein

Ovido - Quiz & Flashcards