Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Gabriell - 13 januari 2010 22:57

  


Dom heter försämringskassan,akta er för dom om ni inte vill bli brända på bål.


På 1600 talet pågick en vild häxprocess som säkert alla vet,nu på 2010 talet är det på gång igen men denna gång ger dom sig inte på trolldomskunniga utan sjukskrivna människor.

Detta som namnet visar på är människor som är sjuka av olika orsaker och anledningar,sjuka både själsligt och kroppsligt.

Eller snarare att dom människorna som är sjuka kommer vara både kroppsligt och själsligt skadade innan någon stoppat försämringskassans framfart!

Hur kan dessa empatilösa personer utsätta sjuka människor för mer lidande?Tror de inte att dessa människor har nog med bekymmer ändå?

Kan någon tala om för mej hur en sjuk/skadad människa skulle kunna bli friskare av att tvingas jobba? I min värld funkar det så att är man sjukskriven har en läkare konstaterat att man inte kan jobba...har jag fel? nej!

Inte nog med att man orsakar dessa människor mer skada,man dumförklarar även hela svenska läkarkåren för dom kan tydligen inte sitt jobb.

Nästa gång jag blir sjuk eller skadad tänker jag uppsöka försämringskassan för vård,dom kan väl operera mej?Vaccinera?Gipsa? eller?

Om dom kan dömma ut läkarna så måste ju dom vara duktigare och veta vad som ska göras.


Att jag jämför detta med häxprocessen är inte så konstigt egentligen,kolla bara på häxprovet:

Ett häxprov var en historik metod som användes för att försöka bevisa att någon anklagad för häxeri var skyldig. Den mest kända metoden var vattenprovet. Den misstänkta bands och kastades i vattnet: om hon sjönk, var hon oskyldig, och om hon flöt, var hon skyldig.


Detta med de nya reglerna är exakt samma sak!

Om du är sjuk tvingar dom dej att jobba ändå,klarar du av det så fejkade du din sjukdom även om du inte klarar din vardag när du kommer hem från jobbet.

Dör du så var du tydligen sjuk.


Jag bara måste använda mitt favoritord i hela världen...KARMA!

Kära regering och försämringskassa....jag hoppas ni någon gång råkar ut för samma som många i sverige just plågas med,och jag tror faktiskt på uttrycket "som man behandlar andra"



Ovido - Quiz & Flashcards