Alla inlägg under maj 2009

Av Gabriell - 21 maj 2009 20:55

Jag är sååå glad och jag ääälskar tradera.

Budade in dessa söta mineralögonskuggor ikväll,så fina sommarfärger och med en massa glitter i,helt nya!

Jag fullkommligt älskar glitter =)

Så nu är lyckan gjord,sen att de kostade endast 12 kronor styck gjorde inte saken sämre =P

Alla som använder mineralsmink vet ju vad det kostar,dessa ligger på runt 60 kronor styck så en nätt förtjänst på 381 kronor känns inte helt fel =)

Glad,gladare,gladast!

Av Gabriell - 21 maj 2009 18:50

Med enträget tjat om och om igen så har jag äntligen lyckats övertyga sötaste dottern att tacos är ganska gott!

Vi har idag ätit det för 3:e gången det här året och det är 3 gånger mer än de 4 sensate åren tillsammans eftersom Nathalie hatar tacos,eller hatade kanske man ska säga .

Hon äter i nuläget endast mini tacotubes med köttfärs,ost,gurka,sallad och min egenkomponerade sås,mjuka bröd och andra tillbehör räknas fortfarande till kategorin äckligt men trägen vinner och jag har inte gett upp!

Så nu är jag mätt,alldeles för mätt faktiskt men man måste ju passa på när man äntligen får äta det.

Annars en lugn skön hemmakväll,Nathalie har en sova över kompis här och sambon är på en körning till imogon,kvällen innebär en dejt med datorn i sängen...bara vi två=)

Sen måste jag förundras lite över en del personer faktiskt och mitt råd är följande:

Skaffa ett alldeles eget litet liv så  du slipper snoka och bry dej så oerhört mycket om mitt,  intressant är jag inte men jag blir smickrad av att du fortfarande håller på =)

Om du nu är så intresserad så fungerar min mobil alldeles utmärkt,bara att ringa och fråga så slipper du hitta på egna tolkningar och historier,tänk vad skönt om du fick fakta direkt från källan istället,då skulle du få massor med tid över att ägna dej åt roligare saker =)



Av Gabriell - 21 maj 2009 17:11

Detta är en kvinna/sak jag har extremt svårt för...sen att läsa tidningen och se att vederbörande ska bli mamma igen gör mej lite mörkrädd faktiskt.

Tycker det varit en följetong i media om henne och hennes bröstförstoringar(vilka ser förskräckliga ut!),botox,restylane och allt vad det är.Människan börjar se misskapt ut,finns väl ingen människa som har bröst som börjar växa under hakan??

Sen att hon väljer att lägga ut de besök hon gör på dessa kliniker till allmännt beskådande på nätet som en bra grej att göra är i mina ögon lite sjukt!

Gillar inte den bild hon visar för unga tjejer,har vi inte nog med utseendefixering i världen?

Sen alla artiklar och uttalanden om diverse pojkvänner....suck...nu säger hon igen att"jag har aaaldrig varit så här kär"...ööh nä inte den senaste veckan då eller?

Har hört henne säga så mer än en gång förut..vad är annorlunda nu?

Kolla bara förhållandet med Fabbe...kär,  förlovad, slut, gravid och jätteglad, abort, slut, jättekär, bröllop, slut, en ny, sen kär i Fabbe igen, sen slut..sen en egen dejtingsåpa på tv:n.

Ja vad säger man...bruden verkar ha diverse problem tycker jag och mitt i detta ska hon skaffa ett barn till???????

Av Gabriell - 20 maj 2009 21:52

Just nu hatar jag denna sidan...skrev ett långt inlägg och poff så var det bara borta...suck

Är rörigt värre i min skalle nu,önskar jag kunde skaka till huvudet så alla bitar bara faller på plats,men det är bara önsketänkande..

Har haft den obligatoriska hönsgårdsträffen på jobbet idag...helt värdelöst!!!

4 timmars tjatter,kaffedrickande,tjatter,toapauser,tjatter,s
pring,tjatter,telefonprat osv osv

Det viktiga dvs eleverna tog ca 30 minuter att prata om,helt sjukt att sitta på det där dagiset när man kunnat göra trevligare saker...bläää

Huvudvärken kom som ett brev på posten och inte gjorde åskan saken bättre heller..

Fick sen ett infall att städa för att skingra alla tankar en stund vilket resulterade i ett nystädat kök och sovrum,så nu ligger jag i min renbäddade säng med datorn i knät och funderar på livet igen...

Önskar jag inte vore en människa som ska analysera sönder allt in i minsta detalj,varför kan jag inte bara ta dagen som den kommer...suck

Iofs så behöver en del saker analyseras om och om igen för att det ska bli bra,men tröttsamt är det

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen fortsätta läsa boken jag börjat med,den rekommenderas starkt om ni inte läst den!

14 år till salu heter den,jag blir illamående och arg då jag läser den,men fler borde göra det för det är en bok som berör.




Av Gabriell - 14 maj 2009 20:19

Jag fullkomligt älskar karma och har alltid gjort,jag vet att det man gör mot andra kommer tillbaka mot en själv.

Kanske något vi alla borde tänka på =)

Idag fick jag återigen bevis på att så är fallet,och tyvär så måste jag erkänna att det kändes skönt!

Kan faktiskt inte låta bli att känna den där lilla känslan av ren och skär skadeglädje just nu,är faktiskt så att vederbörande inte varit så himla snäll och trevlig utan snarare falsk och lismande.

Och vips så slog universums lag om att det man gör mot andra tillbaka med full kravt när personen minst anade det.

Kanske är elakt av mej att känna såhär,men efter allt som varit anser jag mej ha lite rätt till den känslan faktiskt,man klarar inte att vända andra kinden till hur många gånger som helst.

Nu ska jag fortsätta sortera min gigantiska pappershög med blandat material,och nu känns jobbet genast lite lättare....

Ha en bra kväll alla där ute,och var rädda om varandra! =)


Av Gabriell - 8 maj 2009 10:02

Jag har så förbannat ont i min nacke/rygg idag,skulle absolut behöva massage nu!

Man kanske borde boka en tid igen då det var längesedan nu....jaja vi får se

Fredag igen då,inget planerat alls denna helg förutom jobb på söndag.

Tänker bara ta det lugnt och umgås med dottern men hon har förmodligen andra planer som inte jag är inräknad i =P.Om vädret blir bra så tänkte jag ta ett ryck ute i mina rabatter,skulle behöva rengöra dammen jag gjorde ifjol oxå.

Skulle behövt fixa med lite nya auktioner oxå men får se om jag orkar.

Lustigt detta,man bestämer sig för att ta det lugnt och vips 5 sekunder senare så har man redan börjat rada upp en massa saker som man kanske borde göra =P

Vad är det för fel att bara lägga sig i hängmattan och slappa?

Nej nu ska jag hoppa in i duschen så jag vaknar till liv och mjukar upp ryggen lite.

Ha en bra dag!!


Av Gabriell - 7 maj 2009 22:01

Glömde att jag faktiskt hatar en sak till oxå.....TEQUILA!!

Var ju som jag bloggade om tidigare på klassträff i lördags.

Var trevligt men dåligt att så få orkade masa sig dit=(

Jag och en kompis drog iaf vidare på stan senare och där fick min redan berusade hjärna snilleblixten att jag ville ha shots och senare tequila....

Till saken hör att jag+tequila=Katastrof!

Och naturligtvis så blev det så igen,att man aldrig lär sig..fast var iofs 15 år sedan sist..

Jag var bakis som en padda på söndag....har nog aldrig varit så otroligt sjuk faktiskt!

Var dålig ända till tisdag...

Så nu säger jag det igen.....ALDRIG MER TEQUILA!

Never,never,never,never.....undra om mantrat funkar?

Det sjuka är att jag inte ens tycker om det......Jaja är huvudet dumt osv

Av Gabriell - 7 maj 2009 21:50

Dagens tycka om!

Personer som gräver sina egna gravar så jag slipper =)

En del kommer inom en inte alltför avlägsen framtid stå jävligt ensamma!

Kan inte annat än känna en otroligt skön känsla i kroppen när jag inser att dessa människor kommer få slut på "vänner"som dom kan föra sin skit vidare på.

Bara att hoppas att dessa människor med all inneboende ondska någon gång i framtiden stannar upp och kollar sig själv  i speglen och inser vad de gjort mot andra.

För såhär är det,när människor helt utan anledning ger sig på andra som inte gjort dem ett endaste dyft bara för att få ut sin egen inneboende skit,då är det ren ondska och inget annat!

Hmmm fast kan även bero på ren och skär rädsla...kanske är så i det här fallet=)

Jaja din tid kommer,var så säker =)

Nu har jag hatat klart för idag =PP

Ovido - Quiz & Flashcards