Alla inlägg den 16 april 2009

Av Gabriell - 16 april 2009 20:28

If you think I´m corny
then it will not make me sorry
it´s your right to laugh at me
and in turn, that´s my oppurtunity
to feel brave
Because ridicule is no shame
it´s just a way to eclipese hate
it´s just a way to put my back straight
it´s just a way to remain sane

Av Gabriell - 16 april 2009 17:42

Helt otroligt hur en del människor ens kan kalla sig föräldrar.

Om man inte tar ansvar för vad ens barn gör utan snarare hejjar på när de mobbar,bråkar,hotar och kränker!

När de har en kompisrelation med sina barn istället för att vara förälder då är det illa.

Man skaffar väl ändå inte barn för att få kompisar eller?

Om Natta beter sig illa mot andra vilket även hon gör emellanåt,då säger jag åt henne och tar en diskussion om det som hänt.

Om hon skulle mobba eller kränka andra så vill jag att det/dom barnens föräldrar kontaktar mej för jag försvarar inte ett sånt beteende utan jag anser att man då som vuxna måste ta tag i situationen!

Jag har haft massor av sådana samtal med Nathalie om situationer som uppstått och kommer fortsätta ha det!

Sen är det så att barn bråkar och tjafsar jämt,visst men när det övergår i regelrätta hot och kränkningar anser jag att gränsen är nådd,då handlar det inte längre om "vanliga bråk"

Det är fan vårt ansvar som föräldrar att lära våra barn att sådant är fel!

Man kan inte sopa allt som sker under mattan och använda sig av resonemanget"mitt barn och andras ungar"

Tyvär har jag sett alldeles för många föräldrar som anser att deras barn aaaaldrig gör fel,att det alltid är motparten som är boven ,de vill aldrig lyssna utan använder sig av skygglappar.

Detta stör mej något fruktansvärt,man måste väl ändå vara så vuxen att man kan skilja på rätt och fel.Vad kommer barnen till sådana föräldrar få för värderingar?Att det är ok att mobba,kränka,hota och även slåss

Är det konstigt att samhället ser ut som det gör? Nej inte mycket

Av Gabriell - 16 april 2009 00:59

Jag har nog tappat förståndet eller nåt.

konstaterade ikväll att Fan!!jag gillar mitt jobb och tycker det känns hur kul som helst att vara där,stannade tom kvar frivilligt på övertid ikväll =P

De som känner mej vet att det inte varit så på en vääääldigt lång tid av olika orsaker.

Men idag så bara slog det mig att jag mår bra och att det återigen känns roligt att jobba =)

Denna känsla gör mej oerhört glad för jag börjar känna igen mej själv igen.

Måste säga att jag nog har världens underbaraste arbetskompisar,hmmm kan iofs inte räkna in vissa i den gruppen men definitivt 90% =)

Som jag känner nu vill jag fortsätta på den bana jag redan är,men tänker ändå inte lägga mina långtgående planer på hyllan,kanske finns möjlighet att kombinera de båda ;)

Fast vem vet vad som kommer hända,tänker iaf förmodligen köra en kombo ett tag och sen får jag se vart tecknen pekar.

Nu hoppas jag bara att denna känsla håller i sig så det inte blir plattfall nästa vecka,men tror inte det för känslan har funnits där i kulisserna ett tag nu för att växa sig starkare och starkare.

Nej nu har jag flummat klart för inatt och ska försöka sova innan jag ska upp och ta ut hästarna..

God natt vänner och ni andra

Ovido - Quiz & Flashcards