Alla inlägg den 19 april 2009

Av Gabriell - 19 april 2009 22:03

Känner mej magisk,lycklig,sprudlande,upprymd...

Massa känslor i omlopp och jag vill bara ställa mej och skrika ut allt för hela världen,dela med mej av allt jag känner!!

Helt otroligt bra mår jag,kan inte minnas när jag känt såhär tidigare faktiskt...

Inte ens bittra människor med en negativ aura kan få mej ur balans och det är underbart =))

Sen är det så mycket jag vill göra,har tusen projekt på gång just nu men allt känns bara kul.Älskar att jobba oxå och det känns så skönt!

Var faktiskt någon som sa på telefon till mej idag...du verkar så otroligt pigg och glad,är roligt att se dej så igen...det värmde för nu vet jag att jag är tillbaka på banan.Starkare,klokare och med en massa nya erfarenheter i bagaget men det är bara bra.

Förhoppningsvis känner jag även igen både fallgropar och uppsatt snubbeltråd i framtiden,tror även att jag lärt mej ett och annat om andra människor,en bra erfarenhet trots att det varit en lång guppig väg.

Har även lärt mig att den enda jag litar på till 100% är mej själv och min egen styrka =)

Så nu har jag bubblat lite.

Annars har dagen gått i traderas tecken,något som jag verkligen fastnat för.

Är faktiskt jättekul trots att det krävs en massa jobb,men som sagt man får inget gratis här i världen =P

Ikväll har även världens sötaste gullunge kommit hem igen efter att ha varit borta från mej tre dagar,är tomt när hon inte är här.

Imorgon kväll åker hon till farmor och blir där till onsdag kväll eftersom jag åker till Uppsala.

Nej nu ska jag läsa lite bloggar och spela lite spel innan John Blund kommer.

Natti =)

Av Gabriell - 19 april 2009 16:06

Mycket intressant eller kanske snarare tröttsamt.

Efter mitt inlägg om feghet inatt så fick ja en kommentar till inlägget av någon som uppenbarligen tog åt sig av det jag skrivit...naturligtvis anonymt=)

Varför vet jag inte då mitt inlägg inte bara handlade om en specifik blogg utan snarare flera som fått diverse elakheter skrivna anonymt, men väljer nu denne anonyme person att ta åt sig så är det dennes problem... 

Förstår fortfarande inte vitsen med anonyma kommentarer,och visst du får gärna kalla mej elak och feg om det är vad du tycker jag kan ta det =)

Sen vore det väl iofs mer givande om jag visste orsaken,men men

Konstigt egentligen att människor läser min blogg och irriterar sig..varför inte bara låta bli istället för att gå in här varje dag ?

Man är inte så anonym som en del tror här inne =)

Nej nu ska jag fortsätta med lite roligare saker ett tag.

Ha en bra dag =)




Av Gabriell - 19 april 2009 00:27

Har surfat runt och läst lite bloggar och en sak slog mej då.

Varför kommenteterar man andras bloggar anonymt?

Vågar man inte stå för det man skiver eller törs man helt enkelt inte visa vem man är????

Om man kan ha kränkande och elaka åsikter om andra,eller om man kommer med regelrätta påhopp borde man väl även vara så pass modig att man vågar stå för detta eller?

Är det kanske så att det som skrivs är ren och skär lögn eller bara en massa avundsjuka och därför väljer man av feghet att vara anonym?

Jag anser iaf att det är oerhört fegt att vräka ur sig en massa elakheter om andra på deras bloggar och sedan behöva signera med påhittade töntiga nick.

Fattar inte riktigt syftet......om jag anser att en människa beter sig fel och känner ett behov av att tala om det för vederbörande då gör jag det och skriver under med mitt namn,vad är annars vitsen??

Om jag kallar någon en idiot och inte kan skriva mitt namn under varför då ens skriva?Varför skulle vederbörande då ens bry sig om min åsikt?

Och varför i hela friden har man ens en åsikt om man inte står för den??

Jag blir bara matt och förvirrad.

Skrivs så fruktansvärt många anonyma elakheter på nätet att jag häpnar,undra om de som håller på så skickar vanliga brev med elakheter oxå,eller de kanske ringer anonyma samtal och gör till rösten....

Eller är det så att på internet är det legalt att bete sig illa utan att kunna vara stor nog att stå för det?

Nej jag tycker att man gott kan skriva under sitt namn om man absolut måste vara elak....

trött jag blir


Ovido - Quiz & Flashcards