Alla inlägg den 11 mars 2009

Av Gabriell - 11 mars 2009 20:34

Idag är en dag då jag känner mej glad och tacksam.Fick ett besked som gjorde att många kilon lyfts från mina axlar och jag är otroligt lättad!

Jag fick egentligen svar på detta från oväntat håll för några veckor sedan men skeptiker som jag är ville jag inte riktig ta in det jag fick höra...

Nu är jag glad,lycklig,tacksam,lättad och känner mej....finner inga ord så jag slutar här med den saken =)


Idag har jag jobbat,haft den obligatoriska onsdagskonferansen.

Sen handlat,lagat middag,mockat,tvättat och andra nödvändiga saker.


Har hamnat i nåt konstigt tillstånd där jag vill göra en massa nya saker men vet inte riktigt vad det är.....vill göra någor helt nytt!

Är oerhört sugen på att utbilda mig igen ,har redan tre utbildningar men vill ha mer =)

Har mina små aningar vart mina tankar är på väg men det håller jag inne ett tag till,är inte redo att skrämma slag på omgivningen riktigt än.Vill inte bli inspärrad pga att min omgivning tror att jag tappat förståndet helt =)

Nej jag ska fundera mera på den saken och tänka både 10 och 45 gånger,men något kommer hända det känner jag starkt =)

Detta är en lite spooky känsla faktiskt.....



Av Gabriell - 11 mars 2009 15:51

Här Incredible Isac  Korsning Arab/islänning

 Kaszca korsningsponny som tyär inte kan användas pga pålagringar bägge fram.Skall tillbaka till säljaren bara vi kommer överens vilket verkar omöjligt just nu =(

Incredible Isac    korsning arab/islänning


Ännu ett kort på världens sötaste Isac
Av Gabriell - 11 mars 2009 14:20

Haha hittade världens finaste lilla skylt och bara måste lägga in den här i bloggen,så länge kunde jag hålla mej härifrån =P


Av Gabriell - 11 mars 2009 13:58

Jag håller på bli tokig över detta med pannkakor,plättar,ugnspannkaka och småplättar!!!

Pannkakor heter pannkakor och inget annat!!

Blev brutalt påmind om detta när jag gjorde en norrlandstripp förra veckan och en restaurang hade skylten med dagens ute på gatan

Skylten löd:ärtsoppa och plättar

Det heter ärtsoppa och pannkaka inget annat!

Uppe i norr är det nämligen så att vanlig tunnpannkaka heter plättar,plättar heter småplättar och ugnspannkaka heter pannkaka.

Har haft många långa heta samtal om detta fenomen med diverse norrländskare norrlänningar än mej själv.

Kollar man en kokbok så heter pannkaka faktiskt pannkaka och plättar heter plättar ska det vara så svårt att förstå =P

Snacka om att jag idag har lite att fundera på,men det är väl iofs bättre än andra konstiga funderingar man kan ha.

Men är man utbildad till kock så kanske man blir lite skadad =)

Haha mitt liv är ganska enkelt ändå =P

Dom tyngre funderingarna kommer alltid efter middagen,så lugn ni bara...

I`ll be back!!!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards