Alla inlägg den 25 mars 2009

Av Gabriell - 25 mars 2009 21:17

Personen är utsänd för mej att öva på!

Personen är utsänd för mej att öva på!

Personen är utsänd för mej att öva på!



Av Gabriell - 25 mars 2009 16:40

Jag fick just en oerhört välkommen insikt sänd till mej från ovan eller mittemellan kanske ;)

Vad har jag att oroa mej och grubbla över? Nada! Inget! Nothing!

Jag har istället fantastiska förutsättningar och en massa tid.

Eftersom jag både har fast arbete sen 10 år och några mycket andvändbara utbildningar så har jag ju alla möjligheter i världen att utvecklas och göra precis vad jag vill utan att oroa mej för hur jag ska få ekonomi och annat att gå ihop =)

Om jag vill gå en kurs eller utbildning så kan jag göra det på distans och behöver inte ta några lån,kan fortsätta jobba samtidigt.

Skulle jag få för mej att  byta jobb så ser jag inga problem där heller,finns tjänstledighet som man som anställd kan söka.

Fan vad skönt att man inte ställt sig i sitsen att vara arbetslös utan en vettig utbildning!

Jag hoppade faktiskt av gymnasiet men satte mej inte ner och rullade tummarna för det,sökte en massa jobb och tog de jag fick även om det inte var mina drömyrken,utan utbildning och erfarenhet kan man faktiskt inte vara kräsen!

Sen valde jag att faktiskt gå en utbildning som gav yrkeskompetens,gick även några mycket andvändbara kurser.

Valde även senare att utbilda mej en gång till inom ett helt annat område samtidigt som jag jobbade 100% ,så i dagsläget har jag två utbildningar som båda fortfarande genererar arbeten =)

Så kontentan av det hela är:Man måste anstränga sig lite för att komma någonstans även om inte lusten finns!

Det finns ingen som kommer och stoppar jobb eller utbildning i ens brevlåda medans man sitter i soffan och väntar!

Och vet ni vad? jag är inte klar än,jag har en massa kvar som jag både vill och tänker göra,väntar bara på tillfälle och rätt svar =)



Av Gabriell - 25 mars 2009 15:37

Så jag orkar inte vänta tills jag kommer mej iväg till sundsvall,därför står jag just nu och gör egen sushi =)




Har idag haft den sedvanliga konferansen på jobbet men den blev lite annorlunda..

När vi i princip just satt oss blev det strömavbrott och ca 5 min senare började det plötsligt lukta bränd plast...utanför i korridoren luktade det ännu mer och sen började det komma rök så vi fick ringa brandkåren.

Dom hade stora problem att  lokalisera källan till rökutvecklingen men tillslut konstaterades att det var härdsmälta inne i en av dataservrarna eller nåt så nu är datasystemet ur funktione ett tag.

Tur detta hände på dagen och inte på kvällen då  det inte finns nån på kontoret,hade kunnat blivit riktigt illa om det fått fortsätta pyra.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards