Direktlänk till inlägg 25 mars 2009

Insikt!

Av Gabriell - 25 mars 2009 16:40

Jag fick just en oerhört välkommen insikt sänd till mej från ovan eller mittemellan kanske ;)

Vad har jag att oroa mej och grubbla över? Nada! Inget! Nothing!

Jag har istället fantastiska förutsättningar och en massa tid.

Eftersom jag både har fast arbete sen 10 år och några mycket andvändbara utbildningar så har jag ju alla möjligheter i världen att utvecklas och göra precis vad jag vill utan att oroa mej för hur jag ska få ekonomi och annat att gå ihop =)

Om jag vill gå en kurs eller utbildning så kan jag göra det på distans och behöver inte ta några lån,kan fortsätta jobba samtidigt.

Skulle jag få för mej att  byta jobb så ser jag inga problem där heller,finns tjänstledighet som man som anställd kan söka.

Fan vad skönt att man inte ställt sig i sitsen att vara arbetslös utan en vettig utbildning!

Jag hoppade faktiskt av gymnasiet men satte mej inte ner och rullade tummarna för det,sökte en massa jobb och tog de jag fick även om det inte var mina drömyrken,utan utbildning och erfarenhet kan man faktiskt inte vara kräsen!

Sen valde jag att faktiskt gå en utbildning som gav yrkeskompetens,gick även några mycket andvändbara kurser.

Valde även senare att utbilda mej en gång till inom ett helt annat område samtidigt som jag jobbade 100% ,så i dagsläget har jag två utbildningar som båda fortfarande genererar arbeten =)

Så kontentan av det hela är:Man måste anstränga sig lite för att komma någonstans även om inte lusten finns!

Det finns ingen som kommer och stoppar jobb eller utbildning i ens brevlåda medans man sitter i soffan och väntar!

Och vet ni vad? jag är inte klar än,jag har en massa kvar som jag både vill och tänker göra,väntar bara på tillfälle och rätt svar =)



 
 
Veronica

Veronica

25 mars 2009 18:39

Exakt man kan ju inte sitta hemma och glo! Finns ju ingen som erbjuder en jobb direkt! Varför inte utbilda sig under tiden man söker jobb? Och helt rätt .. finns väl hur många kurser som helst på distans!

http://www.lortfot.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gabriell

25 mars 2009 18:43

mmm finns så mycket man skulle vilja göra,synd att man inte kan göra allt på samma gång,gäller att sortera =P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gabriell - 3 februari 2010 08:56


     Tills jag blir frisk och till en massa andra roligheter! Är trött på att hosta nu,urk.Annars så planerar Anna och jag lite roligheter,bla en kurs som vi pratat om ett tag.Ska bli attans så skoj att göra något vettigt på fritiden =) Nu sk...

Av Gabriell - 2 februari 2010 12:25

Fortfarande sjuk men en massa att göra =( Håller för fullt på att jaga runt på två år gamla kvitton från agria eftersom det nu äntligen händer något i hästproblemet vi har. Tid för rättegång är spikad så jag måste in med alla kvitton på kostnader...

Av Gabriell - 1 februari 2010 22:53

Hmm nåt hände helt plötsligt.... En trevlig kväll slutade nyss med att allt inte känns så bra,vet inte vad det beror på men känner igen känslorna...fy jag gillar absolut inte bakslag! Kanske får skylla mej själv med det tempo jag haft ett tag,mås...

Av Gabriell - 1 februari 2010 15:05

Att vara sjuk innebär att vara uttråkad vilket resulterar i tidningsläsande och bloggande. Just sjuk kan människan vara på flera sätt! Läste just aftonbladet om att unga flickor säljer sig på nätet,vi pratat barn nu som är 11 år!! Vad har vuxna m...

Av Gabriell - 1 februari 2010 12:05

Ja att vägra bli sjuk fungerade ju alldeles strålande,eller inte! Ligger i sängen och tycker extremt synd om mej själv just nu med snuva hosta och huvuvdvärk.Det sjukaste av allt är att jag har dåligt samvete över att jag inte kan jobba idag,hur knäp...

Ovido - Quiz & Flashcards