Alla inlägg den 13 mars 2009

Av Gabriell - 13 mars 2009 22:01

Undra om jag klivit på en karusell utan att jag själv märkt det..

Det händer så otroligt mycket runt omkring mej just nu och det känns som jag står i mitten och försöker se åt alla håll samtidigt.

Det är ingen tråkig känsla,jag känner mej faktiskt lugn och glad om än smått förvirrad =)

Var längesedan jag kände mej så tillfreds med livet som just nu,jag bara myser och snurrar med i alla tokerier som händer.

Den här helgen tänker jag ta det lugnt och bara vara.Trivs i mitt eget sällskap just nu även om det är trevligt att träffa vänner oxå.

Tänker planera lite och kolla upp diverse nödvändiga saker,sen på söndag ska jag på ett mycket intressant möte som ska bli väldans spännande men det kanske jag berättar mer om då ;)

Nu tänker jag faktiskt krypa ner i sängen med datorn och kolla på lite Desperate housewives en stund......see you later

Av Gabriell - 13 mars 2009 15:12

Läste just en artikel i aftonbladet om hypnos,där fanns videoklipp där man kunde prova detta.Nyfiken som jag är kunde jag inte låta bli.

Detta kan nog funka med övning,övning och övning

Liknar det vid meditation,det jag kände var hur oerhört trött jag blev!

Kommer defenitivt att testa igen för jag tror att man blir bättre och bättre på släppa alla tankar och spänningar ju fler ggr man övar.


Här är länken så testa om ni vill =)


http://www.aftonbladet.se/webbtv/livsstil/halsa/article4611980.ab



Av Gabriell - 13 mars 2009 14:15

Hälsade ju på sötnosarna idag oxå =)

Saknar att ha katt,men med en allergisk sambo så är det tyvär uteslutet,får nöja mej med hund och hästar istället =)

Av Gabriell - 13 mars 2009 14:07

Var idag och fikade på konsum med Vea innan jag skulle hämta dottern på skolan.

Det var trevligt med fika ute på byn som omväxling,vi satt och pratade om diverse trevliga och mindre trevliga saker.

Vi kom iallafall fram till att vi ska göra en resa till sommaren som kommer bli mycket intressant och det är något jag verkligen ser fram emot =)


Kvällen igår var även den väldigt trevlig och Oona är en person som jag varmt rekomenderar,hon var otroligt varm,glad,trevlig och rolig.

Det var en kväll med många skratt och mycket känslor i omlopp.

Jag är idag än mer fundersam över de funderingar jag har om framtiden,vet att jag är inne på rätt spår men behöver fundera lite mer ändå för den vägen har många avstickare.

Tiden får utvisa vad som händer,har endast tre månader på mej att bestämma men jag känner inom mej att det kommer blir bra =)

Av Gabriell - 13 mars 2009 00:25

Vad tror ni händer då?

Om detta tvistar de lärde och många funderar.

Jag är intresserad av andra kulturer och en av dom som alltid har  fascinerat mej är Mayafolket.Dom var de som hade den första sofistikerade kalendern,den utgår från astronomi och är sanslöst invecklad.

Har försökt mej på den och gett upp,som tur är finns speciella uträkningsprogram om man vill se vad det handlar om =)

Om inte annat så kan man ju försöka räkna ut själv om man har tråkigt och behöver en långdragen sysselsättning =P

Men åter till 21-12-2012,för de som inte vet är det så att Mayafolkets kalender sträcker sig mellan 3114 f.Kr – 2012 e.Kr närmare bestämt den 21/12 2012.

Detta har tolkats på många sätt.Vissa anser att dom bör skaffa sig en ny alamacka =P

Andra tolkningar är jordens undergång,att vi går in i en ny dimension ,att en ny era startar mm

Detta kan man ju tycka vad man vill om,men det som gör det hela intressantare är att inte bara Mayafolket har åsikter om detta år.


Nostradamus påstod att "jorden välter"år 2012


Michael Drosnin(han som ansåg att bibeln innehåller koder)nämner även han år 2012.


Tom NASA  talar om 2012,vi kommer tydligen ha en massiv soleruption och att denna eruption möjligen kan rubba jordens magnetpoler.


Det har även gjorts en film om dessa profetior som heter 2012 Doomsday.


Jag tror inte jorden kommer att gå under,men ska bli intressant att se om det kommer bli någon förändring som vi vanliga döda känner av =P

Hur det än är med saken så tycker jag det är intressant,både Mayafolket och det faktum att olika människor i olika tidsåldrar pratar om samma årtal och att något kommer förändras.

Slump eller fakta?....det avgör du själv,om inte annat får vi svar om ungefär 3,5 år så påminn mej om att blogga igen då =P

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards