Direktlänk till inlägg 13 mars 2009

21-12-2012

Av Gabriell - 13 mars 2009 00:25

Vad tror ni händer då?

Om detta tvistar de lärde och många funderar.

Jag är intresserad av andra kulturer och en av dom som alltid har  fascinerat mej är Mayafolket.Dom var de som hade den första sofistikerade kalendern,den utgår från astronomi och är sanslöst invecklad.

Har försökt mej på den och gett upp,som tur är finns speciella uträkningsprogram om man vill se vad det handlar om =)

Om inte annat så kan man ju försöka räkna ut själv om man har tråkigt och behöver en långdragen sysselsättning =P

Men åter till 21-12-2012,för de som inte vet är det så att Mayafolkets kalender sträcker sig mellan 3114 f.Kr – 2012 e.Kr närmare bestämt den 21/12 2012.

Detta har tolkats på många sätt.Vissa anser att dom bör skaffa sig en ny alamacka =P

Andra tolkningar är jordens undergång,att vi går in i en ny dimension ,att en ny era startar mm

Detta kan man ju tycka vad man vill om,men det som gör det hela intressantare är att inte bara Mayafolket har åsikter om detta år.


Nostradamus påstod att "jorden välter"år 2012


Michael Drosnin(han som ansåg att bibeln innehåller koder)nämner även han år 2012.


Tom NASA  talar om 2012,vi kommer tydligen ha en massiv soleruption och att denna eruption möjligen kan rubba jordens magnetpoler.


Det har även gjorts en film om dessa profetior som heter 2012 Doomsday.


Jag tror inte jorden kommer att gå under,men ska bli intressant att se om det kommer bli någon förändring som vi vanliga döda känner av =P

Hur det än är med saken så tycker jag det är intressant,både Mayafolket och det faktum att olika människor i olika tidsåldrar pratar om samma årtal och att något kommer förändras.

Slump eller fakta?....det avgör du själv,om inte annat får vi svar om ungefär 3,5 år så påminn mej om att blogga igen då =P

 
 
aza

aza

13 mars 2009 01:44

Oj..Ja du..Nu har man fått sej en funderare...*ler*
Ha det gott :)

http://aza.bloggagratis.se

 
Veronica

Veronica

13 mars 2009 02:44

Det enda som kommer hända är att du blir 40 bast... ha ha ha

http://www.lortfot.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gabriell

13 mars 2009 11:19

åh fan veronica visste tom nostradamus det?jag måste vara en viktig person =P

 
Ingen bild

Gabriell

13 mars 2009 14:44

Föresten Veronica,efter diverse uträkningar så kom jag fram till att jag faktiskt fyller 39 då och inte 40 =PP

 
vea

vea

13 mars 2009 14:49

Meeeeeeeeeeen nästan då =)En annan är ju redan 45 då ;-)

http://www.lortfot.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gabriell - 3 februari 2010 08:56


     Tills jag blir frisk och till en massa andra roligheter! Är trött på att hosta nu,urk.Annars så planerar Anna och jag lite roligheter,bla en kurs som vi pratat om ett tag.Ska bli attans så skoj att göra något vettigt på fritiden =) Nu sk...

Av Gabriell - 2 februari 2010 12:25

Fortfarande sjuk men en massa att göra =( Håller för fullt på att jaga runt på två år gamla kvitton från agria eftersom det nu äntligen händer något i hästproblemet vi har. Tid för rättegång är spikad så jag måste in med alla kvitton på kostnader...

Av Gabriell - 1 februari 2010 22:53

Hmm nåt hände helt plötsligt.... En trevlig kväll slutade nyss med att allt inte känns så bra,vet inte vad det beror på men känner igen känslorna...fy jag gillar absolut inte bakslag! Kanske får skylla mej själv med det tempo jag haft ett tag,mås...

Av Gabriell - 1 februari 2010 15:05

Att vara sjuk innebär att vara uttråkad vilket resulterar i tidningsläsande och bloggande. Just sjuk kan människan vara på flera sätt! Läste just aftonbladet om att unga flickor säljer sig på nätet,vi pratat barn nu som är 11 år!! Vad har vuxna m...

Av Gabriell - 1 februari 2010 12:05

Ja att vägra bli sjuk fungerade ju alldeles strålande,eller inte! Ligger i sängen och tycker extremt synd om mej själv just nu med snuva hosta och huvuvdvärk.Det sjukaste av allt är att jag har dåligt samvete över att jag inte kan jobba idag,hur knäp...

Ovido - Quiz & Flashcards