Direktlänk till inlägg 15 mars 2009

Ett nytt år

Av Gabriell - 15 mars 2009 18:55

Enligt Mayakalendern så börjar mitt nya år 14/3/2009 med andra ord igår.

Detta kan nog stämma för jag tror detta året kommer innehålla en hel del förändringar i mitt liv.


Jag har träffat en underbar kvinna idag,någon som jag formligen avgudade vid första ögonblicket som jag såg henne.Hela hennes uppenbarelse utsrålar sådan värme,medkänsla och glädje att jag bara stormtrivs i hennes närhet.

Som att detta inte skulle räcka så är hon även otroligt klok.

På något sätt tror jag att hon kom i min väg just nu av en anledning,hon har berört mej på många plan och jag kommer ta med mej allt hon sagt.

Nya möten är alltid inspirerande,vissa möter man igen och skapar en relation med,andra möter man bara en gång men de sätter ändå spår.

Möten är viktiga för oss,är genom dom som vi lär oss något om andra och om oss själva.

Jag har kommit till en punkt där jag konstaterat att jag är lite för naiv när det gäller andra människor och att jag valt att lita för mycket på fel personer,jag kommer i framtiden att lita i första hand på mej själv och min intuition för den har många gånger sagt mej saker som jag skakat bort och sedan stått där med lång näsa.

Jag har idag fått bekräftat att jag än en gång blivit rejält blåst av en människa jag valde att lita på och det kändes hårt även fast jag själv anat det innan.Det som känns hårt är min egen dumhet,min egen naivitet och min blåögdhet.

Men jag kommer göra som vederbörande rådde mej,"sparka ut personen genom fönstret för den människan är inte värd din energi och det är ingen du behöver!"

Det är tråkigt att det är så men jag kommer lyda hennes råd!

Jag har även fått lite svar på alla mina funderingar om vad jag tänker göra fortsättningsvis och de tankar jag hade innan idag är nu än mer upplysta så jag fortsätter fundera på hur/när/var ett tag till och försöker smälta all information som jag fått.

Har även blivit lovad hjälp med mina funderingar och tankar så allt känns lite tryggare nu =)

 
 
Veronica

Veronica

15 mars 2009 19:20

Du är en förvirrad klok människa ;-)
Och någon några gånger under livet måste man faktiskt rensa upp bland relationer! Jag tror att många relationer som han har hindrar en till det man verkligen vill göra! I vissa människor sällskap utvecklas man inte helt enkelt! Jag tyckte hon sa mycket kloka saker och jag vet att det kommer bli bara positivt i framtiden! =)
Och tack för hälsningen du fick med dig!
Kramen
Kramen

http://www.lortfot.bloggagratis.se

 
Gabriell

Gabriell

15 mars 2009 19:23

Ja det kan nog vara sunt att rensa bland relationerna ibland,men det är likväl förbaskat tråkigt att förlora människor som man trodde gott om när det visar sig att man hade så förbaskat fel!Tror det som känns värst är att jag varit så naiv,men jag har lärt mig något av detta oxå =)
Den hälsningen framförde jag med nöje,vem vet det kanske kommer fler från ett annat håll tids nog om jag nu tar tag i detta =)

http://kingboo.bloggagratis.se

 
Doris =)

Doris =)

15 mars 2009 19:27

Klart det är tråkigt.. men det är bättre att komma på det någon gång och faktiskt göra något åt det. Istället för att fastna i något ekorrhjul och livet bara försvinner!
Man får försöka se det positvit på något sätt!

http://www.lortfot.bloggagratis.se

 
Gabriell

Gabriell

15 mars 2009 19:31

Ja det finns positiva saker med det,om det inte blivit så hade jag inte varit på mitt möte idag tex och då hade jag fortfarande stått och hoppat på samma plats =)
Världen är en underlig plats =P

http://kingboo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gabriell - 3 februari 2010 08:56


     Tills jag blir frisk och till en massa andra roligheter! Är trött på att hosta nu,urk.Annars så planerar Anna och jag lite roligheter,bla en kurs som vi pratat om ett tag.Ska bli attans så skoj att göra något vettigt på fritiden =) Nu sk...

Av Gabriell - 2 februari 2010 12:25

Fortfarande sjuk men en massa att göra =( Håller för fullt på att jaga runt på två år gamla kvitton från agria eftersom det nu äntligen händer något i hästproblemet vi har. Tid för rättegång är spikad så jag måste in med alla kvitton på kostnader...

Av Gabriell - 1 februari 2010 22:53

Hmm nåt hände helt plötsligt.... En trevlig kväll slutade nyss med att allt inte känns så bra,vet inte vad det beror på men känner igen känslorna...fy jag gillar absolut inte bakslag! Kanske får skylla mej själv med det tempo jag haft ett tag,mås...

Av Gabriell - 1 februari 2010 15:05

Att vara sjuk innebär att vara uttråkad vilket resulterar i tidningsläsande och bloggande. Just sjuk kan människan vara på flera sätt! Läste just aftonbladet om att unga flickor säljer sig på nätet,vi pratat barn nu som är 11 år!! Vad har vuxna m...

Av Gabriell - 1 februari 2010 12:05

Ja att vägra bli sjuk fungerade ju alldeles strålande,eller inte! Ligger i sängen och tycker extremt synd om mej själv just nu med snuva hosta och huvuvdvärk.Det sjukaste av allt är att jag har dåligt samvete över att jag inte kan jobba idag,hur knäp...

Ovido - Quiz & Flashcards