Direktlänk till inlägg 15 mars 2009

Intervju med Gud

Av Gabriell - 15 mars 2009 20:13

Som nyexaminerad journalist bestämde jag mig för göra det stora klippet.
"Kom in" sade Gud till mig, "jaså, du vill intervjua mig?"
"Om Du har tid," sade jag.
Han log och sade: "Min tid kallas Evighet och det räcker till för allting.
Vilka frågor tänker du ställa till mig?"

"Inga som är nya för Dig.
Vad är det som mest förvånar Dig i fråga om människorna?"
Han svarade: "Att de blir trötta på att vara barn, har brått att bli vuxna,
och att de sedan längtar efter att bli barn igen.

Att de förstör sin hälsa i sin strävan att tjäna pengar och sedan förstör
sina pengar för att få hälsan tillbaka.

Att de genom att oroa sig för framtiden glömmer bort
att tänka på det närvarande,
så att de varken lever i det närvarande eller i det kommande.

Att de lever som om de aldrig kommer att dö
och att de dör som om de aldrig har levat..."

Hans händer fattade mina och vi blev tysta.

Efter en lång stund sade jag: "Får jag fråga en sak till?"
Han svarade med ett leende.
"Som Fader, vad skulle du be dina barn att tänka på inför det nya året?"


*Att förstå att de kan inte tvinga någon att älska dem.
Det enda de kan göra är att tillåta sig att bli älskad.

*Att förstå att det tar år att bygga upp ett förtroende,
men bara några sekunder att riva ner.


*Att förstå att det mest värdefulla är inte vad de har utan vem de har i sitt liv.


*Att förstå att det är aldrig bra att jämföra sig med andra.
Det finns alltid andra som är bättre eller sämre.


*Att förstå att en rik människa är inte den som har mest
utan den som behöver minst.


*Att förstå att de måste kontrollera sin attityd
för annars kommer deras attityd att kontrollera dem.


*Att förstå att det bara tar sekunder att öppna djupa sår hos de som vi älskar och att det kan ta år att hela dem igen.


*Att förstå att man förlåter genom att praktisera förlåtelse.


*Att förstå att det finns människor som älskar dem men helt enkelt inte vet hur de ska visa sina känslor.


*Att förstå att med pengar kan man köpa allt utom lycka.


*Att förstå att fast det stundtals kan vara berättigat att bli upprörd så innebär det inte någon rätt att göra omgivningen upprörd..


*Att förstå att för att genomföra stora drömmar så behövs inga vida vingar
men däremot ett bra landningsställ.


*Att förstå att äkta vänner är sällsynta,
den som har funnit en sådan har hittat en riktig skatt.


*Att förstå att ibland är det inte nog att bli förlåten av andra
utan man måste också kunna förlåta sig själv.


*Att förstå att de behärskar det som de håller för sig själva
men slavar under vad de säger.


*Att förstå att de skall skörda vad de har sått;
om de planterar skvaller får de skörda intriger,
om de planterar kärlek får de skörda lycka.


*Att förstå att sann lycka är inte att nå upp till sina mål
utan att vara nöjd med det man har uppnått.


*Att förstå att lycka är ett beslut.
Man kan besluta sig för att vara lycklig med vad man är och har,
eller man kan dö av besvikelse och avundsjuka över allt man saknar.


*Att förstå att två människor kan titta på samma sak
och se två totalt olika saker.


*Att förstå att de som är ärliga inför sig själva utan att ta hänsyn till följderna kan gå långt i livet.


*Att förstå att fast man tror att man inte har något att ge när man gråter tillsammans med någon, så ger man ändå kraft att stå ut med smärtan.


*Att förstå att genom att envisas med att hålla fast vid den man älskar
så stöter man snabbt bort dem;
och genom att släppa taget om dem vi älskar
så finns de vid vid vår sida för alltid.


*Att förstå att även om ordet "kärlek" kan ha olika innebörd
så förlorar det sin mening om det används för mycket.


*Att förstå att de kan aldrig göra något extraordinärt för Mig
för att jag skall älska dem; jag bara gör det.


* Att förstå att det kortaste avstånd de kan ha till mig
är lika långt som bönen når."


Vi satt tysta en stund i begrundan och njöt av stillheten.
Jag tackade för all tid Han gett mig
och allt Han gjort för min familj och mig själv
och Han svarade: "All tid. Jag är här 24 timmar om dygnet.
Allt du behöver göra är att fråga efter mig, och jag kommer att svara"

 

 - FÖRFATTARE OKÄND -

 
 
Malin

Malin

16 mars 2009 09:08

Så bra och tänkvärt...värmde att läsa det.
*kram*

http://tramptass.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gabriell

16 mars 2009 15:37

Så bra att det värmde ,gör mej glad =)
Tyckte det var tänkvärda ord...

 
Gud

Gud

16 mars 2009 17:35

Och jag orkade inte läsa eftersom det är mina stentavlor du hittat! Men jag är glad att du publicerar dom! =P

http://www.lortfot.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gabriell

16 mars 2009 17:42

som sagt "don`t make me come down there`" =P

Bugar mej full av vördnad,får jag en plats i himlen nu? =)

 
Gud

Gud

16 mars 2009 19:32

Röd och gul och vit och svart,gör detsamma har han sagt. Jesus älskar alla barnen på vår jord trala la la =)
Ja mitt barn men din tid är inte inne än, och som jag ser inför sommarsäongen så är det uppbokat helt! Men återkom om 70 år eftersom du på ren tjurighet kommer leva tills 106 år!
Amen

http://www.lortfot.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gabriell

16 mars 2009 19:50

Jag är utvald!!!!!!
Vem annars har en helt egen Gud som talar till dom på sin blogg? =P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gabriell - 3 februari 2010 08:56


     Tills jag blir frisk och till en massa andra roligheter! Är trött på att hosta nu,urk.Annars så planerar Anna och jag lite roligheter,bla en kurs som vi pratat om ett tag.Ska bli attans så skoj att göra något vettigt på fritiden =) Nu sk...

Av Gabriell - 2 februari 2010 12:25

Fortfarande sjuk men en massa att göra =( Håller för fullt på att jaga runt på två år gamla kvitton från agria eftersom det nu äntligen händer något i hästproblemet vi har. Tid för rättegång är spikad så jag måste in med alla kvitton på kostnader...

Av Gabriell - 1 februari 2010 22:53

Hmm nåt hände helt plötsligt.... En trevlig kväll slutade nyss med att allt inte känns så bra,vet inte vad det beror på men känner igen känslorna...fy jag gillar absolut inte bakslag! Kanske får skylla mej själv med det tempo jag haft ett tag,mås...

Av Gabriell - 1 februari 2010 15:05

Att vara sjuk innebär att vara uttråkad vilket resulterar i tidningsläsande och bloggande. Just sjuk kan människan vara på flera sätt! Läste just aftonbladet om att unga flickor säljer sig på nätet,vi pratat barn nu som är 11 år!! Vad har vuxna m...

Av Gabriell - 1 februari 2010 12:05

Ja att vägra bli sjuk fungerade ju alldeles strålande,eller inte! Ligger i sängen och tycker extremt synd om mej själv just nu med snuva hosta och huvuvdvärk.Det sjukaste av allt är att jag har dåligt samvete över att jag inte kan jobba idag,hur knäp...

Ovido - Quiz & Flashcards