Direktlänk till inlägg 17 mars 2009

Backstabber!

Av Gabriell - 17 mars 2009 19:01

Jag har hela dagen gått omkring med en gnagande känsla och kom just på va det är,jag är besviken och enormt irriterad!

De männsikor jag bryr mej om,dom människorna försöker jag ställa upp för på alla de sätt jag har möjlighet till.

En del av dom skapar jag rum för i mitt hjärta,andra tycker jag om utan att ta dom så nära,i båda fallen gäller samma! Jag ställer upp om jag har den möjligheten.

Jag förväntar mej inte gentjänster,men  fan i mej att jag förväntar mej respekt och lojalitet!

Ändrar mej faktiskt om känslan,jag är inte irriterad utan faktiskt riktigt förbannad! Förbannad och oerhört besviken.

Det ska faktiskt en hel del till för att jag ska få denna känsla om någon,jag kan bli arg för saker och reta upp mej men det går lika fort över och jag är inte långsur,men när människor klampar över mej och mina känslor då är det nog!

Jag har svårt att stillasittande låta detta ske,jag tycker om att kommunicera och försöka lösa saker.

Om jag är den som gjort ett fel och får veta detta kan jag faktiskt erkänna detta och be om ursäkt,jag är inte perfekt.

Men om jag försöker kommunicera och lösa saker och får till svar att det inte finns något problem och senare blir huggen i ryggen pga av personen faktiskt är en fegskit då surnar jag faktiskt till!

Att vara så feg att man inte vågar säga saker till mej direkt utan att man måste springa bakom min rygg med en massa skit som i de här fallen är ren och skär lögn,det är lågt.....oerhört lågt och oerhört omoget

Att det sedan är människor som känner mej gör allt ännu fegare.

Jag är idag ruggigt besviken på en del människor som jag haft nära på olika sätt och det förtroende som jag gett dom kommer aldrig mer tillbaka.

Alla kan göra fel,men när det upprepas och man inte ens kan stå för det då kan jag inte göra mer,jag kommer inte lägga mer av min energi på det.

Jag har massor av energi men den är min! Jag hade gärna delat med mig av den på de sätt jag kan,men nu kommer jag vara en egoist,vilket är ett råd som jag nyligen fått och jag kommer lyda det.Mina energier kommer läggas på det jag nyligen påbörjat och jag kommer förhoppningsvis även kunna hjälpa andra,men från och med nu väljer jag noga och jag är inte längre lika blåögd! Mina ögon är gröna och det kommer de forsätta vara!

Så nu har jag tömt ut lite tråkiga känslor här,men det känns skönt.


Och alla ni andra,ni vet vilka ni är!

Jag älskar er och glöm aldrig att ni är speciella!!


 
 
Ingen bild

Veronica

17 mars 2009 20:37

Kunde inte sagt det bättre själv =)Fast jag skriver ju inte om sånt här i min blogg! Jo ibland när jag surnar till och jag tycker människor lägger sig i av fel orsak. Av den enkla anledningen att göra livet ännu värre för en! Och helt medvetet också! Kan inte förstå sånt! I mitt fall så vet du ju hur fyra personer ( två tjejer och två killar )(+ två tjejer till och en kille till),hoppsan det blev många det :/, roade sig att kolla mig halva hösten! Sen sitta i dagsläget och svartmåla mig på deras bloggar och tycka att fan vad rätt vi gjorde! Jävla idioter. Skulle med glädje vilja ge dom en fet jävla smäll. Dom vet inte vad dom ställde till med! Och vad tog dom sig för rätt att smyga och rapportera varje steg jag tog? Sen är dom så konflikt rädda och vågar fan inte ens titta på en! Ja nu skrattar jag åt dom och vet att det finns något som heter karma!
Nej min vän nu skiter vi i alla omedvetna, fastfrusna, insnöade och offer för sig själv och går vidare mot bättre,lyckligare och rikare liv! =)Eller hur?

 
Ingen bild

Gabriell

17 mars 2009 20:46

Ja jag sa ju att karma finns och det tror jag benhårt på =)
Om människor som jag inte har nån form av relation till snackar skit om mej bryr jag mej föga i faktiskt,det är deras problem för dom känner inte mej.
Men när människor jag faktiskt bryr mej om går bakom min rygg med osanningar då blir jag besviken och förbannad.Jag vill faktiskt bli behandlad med respekt av de människor jag respekterar och tycker om.
Sen kan det i vissa fall bero på missuppfattningar,men då bör man kunna tala om problemet så detta kan lösas....ja nnu är jag bara trött faktiskt.
Men som jag skrev,jag kommer inte slösa mer energi nu,jag behöver den till annat

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gabriell - 3 februari 2010 08:56


     Tills jag blir frisk och till en massa andra roligheter! Är trött på att hosta nu,urk.Annars så planerar Anna och jag lite roligheter,bla en kurs som vi pratat om ett tag.Ska bli attans så skoj att göra något vettigt på fritiden =) Nu sk...

Av Gabriell - 2 februari 2010 12:25

Fortfarande sjuk men en massa att göra =( Håller för fullt på att jaga runt på två år gamla kvitton från agria eftersom det nu äntligen händer något i hästproblemet vi har. Tid för rättegång är spikad så jag måste in med alla kvitton på kostnader...

Av Gabriell - 1 februari 2010 22:53

Hmm nåt hände helt plötsligt.... En trevlig kväll slutade nyss med att allt inte känns så bra,vet inte vad det beror på men känner igen känslorna...fy jag gillar absolut inte bakslag! Kanske får skylla mej själv med det tempo jag haft ett tag,mås...

Av Gabriell - 1 februari 2010 15:05

Att vara sjuk innebär att vara uttråkad vilket resulterar i tidningsläsande och bloggande. Just sjuk kan människan vara på flera sätt! Läste just aftonbladet om att unga flickor säljer sig på nätet,vi pratat barn nu som är 11 år!! Vad har vuxna m...

Av Gabriell - 1 februari 2010 12:05

Ja att vägra bli sjuk fungerade ju alldeles strålande,eller inte! Ligger i sängen och tycker extremt synd om mej själv just nu med snuva hosta och huvuvdvärk.Det sjukaste av allt är att jag har dåligt samvete över att jag inte kan jobba idag,hur knäp...

Ovido - Quiz & Flashcards