Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

Kroatien

Av Gabriell - 29 mars 2009 22:59

Just nu längtar jag efter sol och värme och det fick mej att minnas fjolårets eurotrip som vi gjorde.

Vi tog vår van,byggde sängar i den och drog iväg på en 16 dagar lång resa genom europa,det var en enormt häftig upplevelse som jag starkt rekomenderar.

Målet var Kroatien men vi besökte även Danmark,tyskland,österrike,Italien,slovenien oh Tjeckien.

Kroatien var ett enormt fint land med trevliga människor,fin natur och bra priser.

Vill tillbaka dit NU!

Skulle lätt göra en ny sådan resa men skulle vilja resa genom polen den här gången.

Vanen med sängarna finns kvar så vem vet vad som händer i höst...skulle vara så roligt =)

Man hinner uppleva och se så mycket mer med bil och man har inga tider att passa.Vi bokade inte något på hela resan utan letade boenden efter vägen och det var inga problem alls.

Nu när man ser ut genom fönstret på alla snö känns resan vi gjorde så långt borta och sommaren känns avlägsen...är trött på mörker,kyla och snö nu

Allt är så mycket lättare på sommaren,allt blir även så mycket trevligare..

Får fortsätta med mitt nya nöje att Tradera som Vea fått in mej på,vem vet jag kanske lyckas sälja ihop en ny resa ;)

Inatt ska jag drömma om en klarblå himmel,turkost vatten,god mat,goda viner och lediga dagar på stranden i trevligt sällskap.....

 
 
Veronica

Veronica

30 mars 2009 09:44

Helt oslagbart att bila genom europa =)
Jag åkte ju en buss som var omgjord!Det bästa av allt att man slipper köra för busskort kommer jag nog aldrig ta ..hahaha Vi hann med bl.a Holland..Frankrike..Tyskland.. Spanien.. Andorra! Skönt att inte bry sig vars nars man ska sova. Utan ta dagen som den kommer! =)

http://www.lortfot.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gabriell - 3 februari 2010 08:56


     Tills jag blir frisk och till en massa andra roligheter! Är trött på att hosta nu,urk.Annars så planerar Anna och jag lite roligheter,bla en kurs som vi pratat om ett tag.Ska bli attans så skoj att göra något vettigt på fritiden =) Nu sk...

Av Gabriell - 2 februari 2010 12:25

Fortfarande sjuk men en massa att göra =( Håller för fullt på att jaga runt på två år gamla kvitton från agria eftersom det nu äntligen händer något i hästproblemet vi har. Tid för rättegång är spikad så jag måste in med alla kvitton på kostnader...

Av Gabriell - 1 februari 2010 22:53

Hmm nåt hände helt plötsligt.... En trevlig kväll slutade nyss med att allt inte känns så bra,vet inte vad det beror på men känner igen känslorna...fy jag gillar absolut inte bakslag! Kanske får skylla mej själv med det tempo jag haft ett tag,mås...

Av Gabriell - 1 februari 2010 15:05

Att vara sjuk innebär att vara uttråkad vilket resulterar i tidningsläsande och bloggande. Just sjuk kan människan vara på flera sätt! Läste just aftonbladet om att unga flickor säljer sig på nätet,vi pratat barn nu som är 11 år!! Vad har vuxna m...

Av Gabriell - 1 februari 2010 12:05

Ja att vägra bli sjuk fungerade ju alldeles strålande,eller inte! Ligger i sängen och tycker extremt synd om mej själv just nu med snuva hosta och huvuvdvärk.Det sjukaste av allt är att jag har dåligt samvete över att jag inte kan jobba idag,hur knäp...

Ovido - Quiz & Flashcards