Direktlänk till inlägg 30 mars 2009

Karma och det vackraste djur jag vet...

Av Gabriell - 30 mars 2009 01:05

Detta är min blogg,min värld där jag kan tro och tycka vad jag vill.

I min värld finns saker som du förmodligen inte har i din ,men min värld är min egen och den är unik.

Jag tror på godhet och ondska,jag tror på karma och att allt man gör får man tillbaka på något sätt.

Jag tror att våra handlingar kommer tillbaka till oss själva tids nog.

Detta är min övertygelse även om du försöker argumentera emot..

Gör gott så får du gott tillbaka...Gör ont och du får smaka på den ondskan själv,kanske inte idag eller imorgon men jag lovar att tids nog så kommer det.

Karma är för mej inte att våra handlingar straffar oss i nästa liv,jag tror att det sker i det liv du lever nu och den övertygelsen är ganska skön att ha.

Man kan släppa en massa ilska om man har den tron att allt kommer tillbaka som man gör en annan människa ,för då vet man även att det människor gör mot mej kommer dom att få känna på själv tids nog.

Sen tror jag på änglar,andar,skyddsandar,troll,älvor,småfolk och allt de nu kallas...jag kallar dom vid ett samlingsnamn..väsen.

Varför skulle vi vara ensamma? Är vi så fruktansvärt speciella att bara vi får finnas?

I min värld finns dom och jag tycker om att veta att dom finns.

Jag trivs att ha dom alla omkring mej,dom ger mej trygghet =)

Det finns även ett djur som alltid fascinerat mej så länge jag kan minnas,faktiskt den enda bild jag kunnat tänka mej att tatuera in....

Det är ett sagodjur sägs det,men i min blogg,min värld så är dom verkliga och är det vackraste djur som finns.

 Vita som snö och rena som änglar är de symbolen för godhet. De är också fruktade för sin förmåga att slåss mot det onda.




Så välkommen in i min värld en stund,hoppas du trivs =)



 
 
Veronica

Veronica

30 mars 2009 09:46

Ja en enhörning är vacker =) Tatuera in den du kommer att älska den =)

http://www.lortfot.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gabriell - 3 februari 2010 08:56


     Tills jag blir frisk och till en massa andra roligheter! Är trött på att hosta nu,urk.Annars så planerar Anna och jag lite roligheter,bla en kurs som vi pratat om ett tag.Ska bli attans så skoj att göra något vettigt på fritiden =) Nu sk...

Av Gabriell - 2 februari 2010 12:25

Fortfarande sjuk men en massa att göra =( Håller för fullt på att jaga runt på två år gamla kvitton från agria eftersom det nu äntligen händer något i hästproblemet vi har. Tid för rättegång är spikad så jag måste in med alla kvitton på kostnader...

Av Gabriell - 1 februari 2010 22:53

Hmm nåt hände helt plötsligt.... En trevlig kväll slutade nyss med att allt inte känns så bra,vet inte vad det beror på men känner igen känslorna...fy jag gillar absolut inte bakslag! Kanske får skylla mej själv med det tempo jag haft ett tag,mås...

Av Gabriell - 1 februari 2010 15:05

Att vara sjuk innebär att vara uttråkad vilket resulterar i tidningsläsande och bloggande. Just sjuk kan människan vara på flera sätt! Läste just aftonbladet om att unga flickor säljer sig på nätet,vi pratat barn nu som är 11 år!! Vad har vuxna m...

Av Gabriell - 1 februari 2010 12:05

Ja att vägra bli sjuk fungerade ju alldeles strålande,eller inte! Ligger i sängen och tycker extremt synd om mej själv just nu med snuva hosta och huvuvdvärk.Det sjukaste av allt är att jag har dåligt samvete över att jag inte kan jobba idag,hur knäp...

Ovido - Quiz & Flashcards