Alla inlägg under mars 2009

Av Gabriell - 23 mars 2009 22:14

I brist på något vettigt att göra så svarade jag på denna.....


 

Senaste

1. Kompis du träffade: Fanny,vi jobbade ihop idag
2. Personen du pratatade med: Nathalie innan hon somnade =)
3. Du fick SMS av: Min fru Vea =P
4. Du kramade: Min Darling

Idag

5. Kläder: adidasbyxor,t-shirt och pumasweatshirt
6. Bättre än igår: att det är en dag närmare lön!


Imorgon


7. Är det: Tisdag och jag är ledig heeeela dagen
8.Planer:  Tradera
9. Något tråkigt som händer imorgon: Jag måste mocka stallet och fylla på spån,sen vissa tråkiga samtal att ringa

Favorit

10. Nummer:  13
11. Färg: Svart,rött,lila
12. Årstid: Sommar!
13. Saknar du någon? Klart jag gör..
14. Humör för tillfället? Mycket bra,bara lite tlött

Frågor och svar

15. Det första du gjorde I morse? znoooooozade
16. Vad åt du sist? Crackers med skagenost

17. Vad irriterar du dig på? Falska människor som vänder kappan efter vinden
18. Tror du på distansförållanden? Funkar utmärkt bara rätta känslan finns
19. Vem tänker du på just nu? Mej själv =P
20. Tror du att personen tänker på dig med? Apselut!Jag och jag tänker ofta på varandra =)
21. Vart reste du sist?  Gällivare
22. Vad gjorde du igår kväll? gjorde matlådor,tvättade och bloggade
23. Liknar du din mamma eller pappa? det bästa från båda =)
24. Ler du ofta? Mer nu än tidigare fast kan alltid bli bättre =)
25. Välj en (kärlek, skönhet kreativitet,): Helt klart kärlek för då vävs alla andra saker in
26. Önskar du dig något när du ser en fallande stjärna? Alltid,synd att det inte faller fler
27. I vems säng sov du i igår natt? Min  och Darlings
28. Vilken färg har din tröja? Svart med drakar och grejjer i en miljon andra färger

Sorg

29. Har du någonsin gråtit tills tårana tagit slut? Oh ja och det bildas alltid nya =)
30. Har du någonsin gråtit dig till sömns? Otaliga gånger,sen vaknar man med blöt kudde
31. Gråter du när du skadar dig? Nej



Av Gabriell - 23 mars 2009 18:17

Jag blev nyss så upprörd att jag lyckades radera allt jag skrivit....fy vad arg jag är på människor!

Läste just om pappan som misshandlade sin 2 veckor gamla bebis,mamman var även hon misstänkt men friades visst pga bristande bevis...

Barnet hade huvudskador som föräldrarna skyllde på förlossningen,gamla och nya frakturer som de skyller på sitt 20 månaders gamla barn.

Hur kommer det sig att två idioter lyckas träffas och skaffa barn?

Pappan fick 4 års fängelse och barnet ett skadestånd på 175 000 kronor!

Jag blir så förbannad och ledsen att detta överhuvudtaget ska hända,hur är man skapt som människa när man utsätter sitt eget barn för en sån sak eller snarare ett barn överhuvudtaget.....jag finner inte ord för vad jag skulle kunna göra med en sån människa.

Alla dessa barn som ska behöva fara illa på olika sätt pga att föräldrarna är störda,och ingen som kan skydda dom.

Jag ser och hör så mycket hemskt genom mitt jobb,barn som misshandlas,utnyttjas osv

Barn som är föräldrar åt sina föräldrar,barn som inte har någon trygghet alls.....jag blir så ledsen inombords

Man behöver bara se sig omkring i samhället så ser man dessa stackars barn överallt och jag känner mej bara trasig när jag ser dom...

Nej jag måste göra något annat ett tag och skingra tankarna annars går jag sönder..........

Av Gabriell - 23 mars 2009 16:07

Får en kräfta!!!! =)



Ja jag bara älskar djur som simmar i sitt eget piss =P


Nyss hemkommen från jobbet,arbetade 7-15 idag så nu är kvällen fri för mer bloggande.

Har inte haft så mycket tid eller ork till detta efter magsjukan men nu är jag på topp igen!

Snacka om rörig dag på jobbet,men duktiga som vi är fixade vi även detta =)

Ska se om jag hittar något ätbart i kylen nu ,blir ensam då dottern åkte till farmor och skulle få middag där.

Återkommer..

Av Gabriell - 21 mars 2009 14:53

Jag är extremt,fruktansvärst sugen på sushi just nu!!

Ja jag kan göra det själv,men är inte riktigt samma sak som att gå ut och äta,jag ställer mej inte och gör sushi med 5 olika sorters fiskar hemma =P

Problemet är bara att här i lilla sollefteå finns ingen sushirestaurang,är bara kina som har detta och då ska man beställa en dag i förväg och de tar hutlösa 20 kronor per bit!!! Sjukt!

I sundsvall däremot finns Sea street sushi Bar,ett ställe jag varmt rekomenderar..

Får nöja mej med att längta jag..

Vea,ska vi åka till sundsvall och äta lite piss simmande djur? =PP

Av Gabriell - 21 mars 2009 11:29

Jag har överlevt magsjukan,är fortfarande inte bra med börjar se ljuset i tunneln iaf =)

Igår kollade jag på let`s dance,något jag aldrig får se för min dotter eftersom hon haaatar det.Passade på när hon sov hos en kompis =)

Blev så glad att Magnus Samuelsson gick vidare,jag älskar den mannen,han är som en stor nallebjörn man bara vill krama!

Sa till sambon igår att jag skulle vilja ha en egen Magnus ;)

Gud så enkelt livet skulle vara då!

-Älskling kan du lyfta bilen så jag kan byta däcket

-Älskling,kan du bära upp soffan till övervåningen.

Förstår ni vad enkelt livet skulle bli med en alldeles egen Magnus =P

Men men eftersom jag inte har nån Magnus får jag så vackert använda domkraften och låta soffan stå kvar nere.....


Nej nu åter till lite vardagliga saker,dags att tvätta åt sambon så han har lite kläder att ta med när han åker igen...

see you


Av Gabriell - 19 mars 2009 17:08

Bloggade inget igår pga att jag var lite trendig och gjorde en detox,ska ju vara nyttigt att rensa kroppen sägs det.

Ut med det gamla skräpet och in med nytt!

Eftersom jag inte vill vara som alla andra och göra det på kemisk väg med en massa drycker och annat man ska köpa så gjorde jag det på naturlig väg.

Jag tog en liten..hmmm eller snarare stor magsjukedetox!

Från lunchtid igår till idag har jag varit däckad!

Men jag kan lova att är inte min kropp rensad nu då kommer den aldrig bli det!

Usch,fy och blä hoppas man slipper detta några år igen,eller helst att man slipper magsjuka resten av sitt liv.

Jag är helt slut och funderar på hur jag ska orka åka på affären för handla måste jag.....

Ska försöka ta mej ur sängen och göra nåt nu,återkommer förhoppningsvis senare



Av Gabriell - 17 mars 2009 21:52

"Din utveckling accelererar när du börjar lyssna till inre och yttre signaler och är uppmärksam på tillfällighete"

SOV GOTT ALLA FÖR DET TÄNKER JAG GÖRA =)

Av Gabriell - 17 mars 2009 19:01

Jag har hela dagen gått omkring med en gnagande känsla och kom just på va det är,jag är besviken och enormt irriterad!

De männsikor jag bryr mej om,dom människorna försöker jag ställa upp för på alla de sätt jag har möjlighet till.

En del av dom skapar jag rum för i mitt hjärta,andra tycker jag om utan att ta dom så nära,i båda fallen gäller samma! Jag ställer upp om jag har den möjligheten.

Jag förväntar mej inte gentjänster,men  fan i mej att jag förväntar mej respekt och lojalitet!

Ändrar mej faktiskt om känslan,jag är inte irriterad utan faktiskt riktigt förbannad! Förbannad och oerhört besviken.

Det ska faktiskt en hel del till för att jag ska få denna känsla om någon,jag kan bli arg för saker och reta upp mej men det går lika fort över och jag är inte långsur,men när människor klampar över mej och mina känslor då är det nog!

Jag har svårt att stillasittande låta detta ske,jag tycker om att kommunicera och försöka lösa saker.

Om jag är den som gjort ett fel och får veta detta kan jag faktiskt erkänna detta och be om ursäkt,jag är inte perfekt.

Men om jag försöker kommunicera och lösa saker och får till svar att det inte finns något problem och senare blir huggen i ryggen pga av personen faktiskt är en fegskit då surnar jag faktiskt till!

Att vara så feg att man inte vågar säga saker till mej direkt utan att man måste springa bakom min rygg med en massa skit som i de här fallen är ren och skär lögn,det är lågt.....oerhört lågt och oerhört omoget

Att det sedan är människor som känner mej gör allt ännu fegare.

Jag är idag ruggigt besviken på en del människor som jag haft nära på olika sätt och det förtroende som jag gett dom kommer aldrig mer tillbaka.

Alla kan göra fel,men när det upprepas och man inte ens kan stå för det då kan jag inte göra mer,jag kommer inte lägga mer av min energi på det.

Jag har massor av energi men den är min! Jag hade gärna delat med mig av den på de sätt jag kan,men nu kommer jag vara en egoist,vilket är ett råd som jag nyligen fått och jag kommer lyda det.Mina energier kommer läggas på det jag nyligen påbörjat och jag kommer förhoppningsvis även kunna hjälpa andra,men från och med nu väljer jag noga och jag är inte längre lika blåögd! Mina ögon är gröna och det kommer de forsätta vara!

Så nu har jag tömt ut lite tråkiga känslor här,men det känns skönt.


Och alla ni andra,ni vet vilka ni är!

Jag älskar er och glöm aldrig att ni är speciella!!


Ovido - Quiz & Flashcards